This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 41.60 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Статті поза номером (3)

РДА (24)

Держкомзем (0)

Районна рада (5)

Вибори (2)

Сільські громади (123)

Податкова (2)

Пенсійний фонд (3)

Статистика (19)

Соцслужби (64)

ЖКГ (5)

Освіта (184)

          -дошкільна (19)

          -загальна (24)

         -позашкільна (47)

Здоров'я (21)

Безпека життя (6)

Новини аграріїв (2)

Охорона природи (28)

Спорт (93)

Правопорядок (13)

Юридичні поради (3)

Культура (173)

Люди (427)

Історія краю (76)

Поезія (42)

Дорога до храму (30)

Філософія життя (9)

Редакція газети (18)

Прапору 80 (12)

Новини Житомирщини (4)

Жіночий клуб
"Струни серця" (12)



2014


2011
2012
2013
2014

Голова Антимонопольного комітету Житомирщини відвідав райцентр

: Юлія Дідковська

34, 2015-08-21

12 серпня у Володарську-Волинському відбувся День відкритих дверей з питань захисту конкуренції. Участь у заході взяли голова Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олександр Безсмертний, голова райдержадміністрації Андрій Ющенко, голова районної ради Оксана Альбрехт, очільники сільських громад, керівники підприємств, підприємці тощо. За численними проханями, ми подаємо повний виступ Олександра Безсмертного на заході та cподіваємося, що ця інформаія буде корисною для вас – наших читачів.

«Основна мета цієї наради - це адвокатування конкуренції. Що це означає?

Адвокатування конкуренції - це підтримка конкуренції за допомогою інших, ніж правозастосування, заходів. Тобто, заходи з підтримки конкуренції, не пов'язані з державним примусом.

Головною метою адвокатування є створення та всебічний розвиток про конкурентної культури у суспільстві, яка є "наріжним каменем" успішності ринкової економіки.

Одним з напрямків адвокатування конкуренції є ознайомлення з конкурентним законодавством.

В Україні принципи державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності закріплено у статті 42 Конституції: держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності.

Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Види і межі монополії визначаються законом.

Завдання державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель здійснює Антимонопольний комітет України, який є державним органом із спеціальним статусом. Антимонопольний комітет підзвітний Верховній Раді України.

Житомирське територіальне відділення входить в систему органів Антимонопольного комітету України. Штатна чисельність працівників Відділення складає 18 осіб.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" у питаннях розвитку конкуренції та демонополізації економіки територіальне відділення взаємодіє з органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Місцеві органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані погоджувати з територіальним відділенням проекти нормативно-правових актів та інших рішень, які можуть вплинути на конкуренцію зокрема щодо створення суб'єктів господарювання, встановлення і зміни правил їх поведінки на ринку, або такі, що можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на відповідних ринках.

Відділення має повноваження:

-визначати межі товарного ринку, а також монопольне (домінуюче) становище суб'єктів господарювання на ньому;

- приймати обов'язкові для виконання суб'єктами господарювання, органами влади, органами місцевого самоврядування розпорядження та рішення про припинення порушень, накладати штрафи, які згідно із законодавством можуть бути до 10% доходу (виручки) суб'єкта господарювання за попередній рік (за антиконкурентні узгоджені дії суб'єктів господарювання, зловживання монопольним становищем, невиконання рішень відділення), за недобросовісну конкуренцію - до 5%, за неподання, несвоєчасне подання або подання недостовірної інформації - до 1% доходу, надавати пропозиції щодо введення державного регулювання цін, анулювання ліцензій та інше.

Основними формами контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, крім дослідження товарних ринків, є проведення перевірок, розгляд заяв та звернень суб'єктів господарювання, громадян, подань контролюючих органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Особливу увагу у минулому році відділення зосереджувало на проведенні досліджень і розслідувань на пріоритетних ринках, визначених Антимонопольним комітетом України.

Це ринки:

- підключення об'єктів будівництва до інженерних мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання та водовідведення і надання комунальних послуг;

збору, вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів;

ритуальних послуг;

супутніх послуг при наданні адміністративних послуг.

 

За три останніх роки (2012-2014) до відділення надійшло 255 заяв та звернень з приводу порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Проведено 80 перевірок додержання законодавства про захист економічної конкуренції суб'єктами господарювання, органами місцевого самоврядування, органів влади.

Загалом за 3 роки відділенням припинено понад 300 порушень, з яких - понад 20 порушень у вигляді недобросовісної конкуренції.

У загальній структурі порушень понад половину складали зловживання монопольним становищем, 21% - антиконкурентні дії органів місцевого самоврядування.

Найбільшу кількість порушень було виявлено на ринках житлово-комунального господарства, ритуальних послуг, супутніх до адміністративних послуг.

Накладено штрафів на суму понад 3 млн. грн. Сплачено до державного бюджету 3,6 млн. грн.

І хоча законодавством України передбачені дуже високі штрафні санкції до

суб'єктів господарювання за порушення конкурентного законодавства - до 10 відсотків валового доходу за попередній рік господарювання, ми їх застосовуємо лише до злісних порушників, адже не штрафи і банкрутство мають бути на меті, а наведення порядку і виховання чесних звичаїв в підприємництві.

Відділенням припинено 200 порушень шляхом надання рекомендацій стосовно припинення дій, які містили ознаки порушень, без застосування фінансових санкцій, в тому числі 38 неправомірних дій суб'єктів господарювання у вигляді недобросовісної конкуренції.

Економічний ефект (економія витрат фізичних чи юридичних осіб на придбання товарів або недопущення збільшення таких витрат), досягнутий від припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, склав понад 500 млн. грн.

В області діють понад 250 суб'єктів господарювання, що займають монопольне становище на регіональних ринках, у тому числі 100 суб'єктів природних монополій.

У кожного монополіста завжди є спокуса зловживання своїм становищем. Протистояти їхнім зловживанням допомагає Закон України "Про захист економічної конкуренції"".

Зокрема, він забороняє монополістам встановлювати завищені ціни, застосовувати різні ціни чи різні умови до однакових угод, нав'язувати умови, які не стосуються предмета угоди, відмовляти у придбанні або реалізації товарів за відсутності альтернативних джерел, створювати перешкоди доступу на ринок для інших підприємців. Закон забороняє монополістам не допускати, усувати чи обмежувати конкуренцію.

Припинення зловживань монопольним становищем суб'єктами природних монополій є дуже важливим для розвитку конкуренції, адже вартість товарів і послуг, які надають ці монополісти, займає значну частку в структурі собівартості продукції.

До прикладу.

Найбільш резонансні справи розглядались відділенням на ринках, пов'язаних з підключенням об'єктів містобудування до інженерних мереж газо-електропостачання.

Так, відділення оштрафувало ПАТ "ЕК "Житомиробленерго" на 150 тис грн. за зловживання монопольним становищем.

В ході розгляду справи було виявлено низку порушень з боку монополіста, зокрема, Житомиробленерго:

стягувало зайву плату з окремих замовників за приєднання до електричних мереж;

обумовлювало у 2012 році в договорах на реалізацію технічних умов виконання тільки товариством робіт, які можуть виконуватися на конкурентних засадах іншими суб'єктами господарювання;

обмежувало термін дії технічних умов 2 роками, та обмежувало у деяких випадках строк дії технічних умов 20 днями у разі не підписання протягом 20-денного строку договору на реалізацію технічних умов;

встановлювало для окремих споживачів в технічних умовах на електропостачання вимоги щодо реконструкції чи добудови об'єктів електромереж, які належать товариству.

ПАТ "ЕК "Житомиробленерго"визнало порушення, повернуло споживачам в ході розгляду справи зайво стягнені кошти у загальній сумі понад 105 тис. грн та зобов'язалось сплатити штраф до державного бюджету.

Також за зловживання монопольним становищем оштрафовано на 51 тис. грн ПАТ "Житомиргаз", яке стягувало із споживача зайву плату за спожитий природний газ; та безпідставно припинило газопостачання будинку споживача у м. Малині та механічно від'єднало його від мережі газопостачання.

Крім того, ПАТ Житомиргаз оштрафовано на 80 тис. грн за низку порушень:

стягнення з окремих замовників зайвої плати за видачу технічних умов на газифікацію об'єктів (реконструкцію систем газопостачання);

встановлення для окремих споживачів в технічних умовах на газифікацію об'єктів вимоги щодо встановлення контрольно-вимірювального пункту з електродом порівняння тривалої дії;

-видачу технічних умов на газифікацію об'єктів (проектування реконструкції систем газопостачання) з простроченням терміну їх видачі, передбаченого чинним законодавством України.

До відповідальності притягнуто також ПАТ "Коростишівгаз", дії якого полягали у простроченні термінів видачі технічних умов, стягненні зайвої плати за їх видачу, встановленні в технічних умовах неправомірних вимог щодо реконструкції та добудови газових мереж (штраф - 68 тис. грн).

Наведу приклади результатів дослідження відділенням ринку медичних послуг.

Відділенням здійснено планові перевірки низки лікарень, зокрема, Бердичівської центральної міської лікарні, Новоград-Волинського міськрайонного територіально-медичного об'єднання, Коростишівської та Овруцької районних лікарень.

За результатами перевірок виявлені факти зловживань цінового характеру.

До вартості послуг з проведення медичних оглядів (для отримання посвідчення водія транспортних засобів; для отримання дозволу на право отримання та носіння зброї громадянами; профілактичних наркологічних оглядів; профілактичних психіатричних оглядів) лікарні включали складові (витрати на оплату праці лікарів, проведення досліджень, рентабельність), які не передбачені чинним законодавством.

Фактично споживачів зобов'язували сплачувати за витрати, які не відносяться до порядків надання зазначених послуг.

На виконання зобов'язань рішень відділення, наприклад, Бердичівською центральною міською лікарнею розроблено нові прейскуранти цін, які розраховані згідно з діючими нормативно-правовими актами, в результаті чого вартість послуг з проведення медичних оглядів зменшилась від 1 до 49 відсотків.

На даний час визначення розміру вартості медичних послуг не врегульовано законодавством, що і призводить до встановлення завищених цін на ці послуги та порушень   законодавства   про    захист економічної конкуренції.

Зловживання монопольним становищем - це не єдине порушення цивілізованих правил на ринку.

Підприємці, яким "наступають на п'яти" конкуренти, шукають різних шляхів у обхід чесному економічному змаганню. Щоб так не траплялось, підприємцям заборонено змовлятися, усуваючи конкуренцію, та вчиняти узгоджені дії, які можуть завдати шкоди конкуренції.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції"" антиконкурентними узгодженими діями суб'єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:

1)           встановлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів;

2)           обмеження виробництва, ринків товарів, техніко-технологічного розвитку,
інвестицій або встановлення контролю над ними;

3)           розподілу ринків чи джерел постачання за територіальним принципом,
асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи придбання, за колом продавців,
покупців або споживачів чи за іншими ознаками;

4)           спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;

5)           усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших
суб'єктів господарювання, покупців, продавців;

застосування різних умов до рівнозначних угод з іншими суб'єктами господарювання, що ставить останніх у невигідне становище в конкуренції;

укладення угод за умови прийняття іншими суб'єктами господарювання додаткових зобов'язань, які за своїм змістом або згідно з торговими та іншими чесними звичаями в підприємницькій діяльності не стосуються предмета цих угод;

8)           суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб'єктів
господарювання на ринку без об'єктивно виправданих на те причин.

Небезпечним проявом обмежувальної ділової практики в підприємницькій діяльності є, зокрема, картелі.

За визначенням Європейської комісії, «картелями є угоди та/або погоджені дії двох або більшої кількості конкурентів, спрямовані на координацію конкурентної поведінки на ринку та/або впливають на відповідні параметри конкуренції за допомогою таких дій, як встановлення цін закупівлі або продажу, або інших комерційних умов, розподіл квот на виробництво або реалізацію продукції, розподіл ринків, в т. ч. шахрайські дії при проведенні торгів, обмеження імпорту або експорту, та/або дії, спрямовані на обмеження конкуренції, вжиті проти інших конкурентів».

Результатом змови між учасниками картелю може стати фактична монополізація ринку. А це призведе до:

прямого підвищення цін для кінцевого споживача;

значних фінансових витрат у клієнтів;

зниження рівня добробуту в суспільстві.

Одним з ефективних інструментів у боротьбі з картелями є Програма звільнення від відповідальності.

Цей механізм, який відомий також під назвою ЛІНЕНСІ, широко використовується конкурентними органами Європейського союзу, інших країнах.

ЛІНЕНСІ (англійською мовою) - пом'якшення відповідальності.

Пом'якшення покарання означає будь-яке зменшення санкцій в нагороду за інформацію чи співпрацю при розслідуванні і застосовується як до компанії, так і до фізичних осіб, та може включати пропозицію більш низького штрафу, меншого терміну чи обмежувального примусу або навіть повного імунітету (у різних правових системах «пом'якшення» визначається по-різному).

Сьогодні конкурентне законодавство України за певних умов передбачає навіть повне звільнення особи від відповідальності за антиконкурентні узгоджені дії.

Зокрема, "особа, що вчинила антиконкурентні узгоджені дії, але раніше за інших учасників цих дій добровільно повідомила про це Антимонопольний комітет України чи його територіальне відділення та надала інформацію, яка має суттєве значення для прийняття рішення у справі, звільняється від відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, передбаченої статтею 52 цього Закону".

Детально врегулювати процедуру звільнення від відповідальності суб'єктів господарювання - учасників картелів має на меті розроблений Антимонопольним комітетом Порядок звільнення від відповідальності, який затверджено розпорядженням Антимонопольного комітету України від 25 червня 2012 року № 399-р, зареєстрований Міністерством юстиції України 7 вересня 2012 року та набрав чинності з 5 жовтня - з дня офіційного опублікування в Офіційному віснику України.

Повна назва документу: Порядок подання заяв до Антимонопольного комітету України про звільнення від відповідальності за вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Добровільні звернення учасників картелю до Комітету та надання достатніх документальних доказів дозволять не тільки розкрити змову, а й уникнути суб'єктам господарювання відповідальності за участь у ній.

При цьому обов'язковою умовою для звільнення від відповідальності є першість повідомлення про картель та надання суттєвої інформації.

Одним із важливих принципів Порядку є конфіденційність інформації щодо особи, яка заявила про картель.

Антиконкурентними узгодженими діями вважається також вчинення суб'єктами господарювання схожих дій на ринку товару, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, якщо аналіз ситуації на ринку товару спростовує наявність об'єктивних причин для вчинення таких дій.

Відділенням припинені антиконкурентні узгоджені дії суб'єктів господарювання, які стосуються спотворення результатів торгів, зокрема:

двох фізичних осіб - підприємців з м. Бердичева щодо участі у торгах, які проводились Довбиським психоневрологічним інтернатом Житомирської обласної ради на закупівлю овочів свіжих;

ТОВ "МП Ефес" та ТОВ "НВП "Системи управління" щодо участі у торгах, які проводились ПАТ "ЕК "Житомиробленерго" на закупівлю кабелю високовольтного ізольованого.

Виявленню та припиненню порушень у цій сфері сприяла тісна та плідна співпраця з правоохоронними органами: управлінням СБУ, УМВС, обласною прокуратурою.

До прикладу цікаві справи минулих років.

1.           За результатами розгляду звернення Управління державної служби боротьби з економічною злочинністю УМВС України в Житомирській області відділенням було встановлено, що учасники торгів на закупівлю нафтопродуктів, що проводились Центральною дитячою міською лікарнею м. Житомира, - ТОВ фірма «Ланда ЛТД» та
фізична особа підприємець, яка, до речі, є тещею керівника фірми, узгодили між
собою умови участі у торгах.

Такі дії учасників торгів було визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

Рішення було оскаржено в судовому порядку до господарського суду Житомирської області та до Житомирського окружного адміністративного суду. Всі судові рішення, в тому числі і Вищого господарського суду України, прийняті судами на користь відділення.

2.           За результатами розгляду звернення Управління Служби безпеки України в
Житомирській області відділенням було встановлено, що учасники торгів на
закупівлю нафтопродуктів, що проводились Попільнянською центральною районною
лікарнею, - ПП "ТЕТ-Ойл" та ТОВ "Паливо-ТНК" узгодили між собою умови участі
у торгах.

При цьому, керівником цих двох суб'єктів господарювання є одна і та ж особа.

Такі дії суб'єктів господарювання визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів.

Особлива увага приділяється виявленню та припиненню антиконкурентних дій органів влади та органів місцевого самоврядування, оскільки не виважені рішення державних органів можуть мати вагомий та тривалий негативний вплив на конкуренцію.

При цьому, окремі суб'єкти господарювання здобувають переваги над іншими не завдяки власним досягненням, а внаслідок дії зовнішніх ринкових факторів, одним з яких і є вплив державних органів.

У взаєминах з цими органами відділення застосовує як засоби правозастосування так і засоби переконання.

Законодавством заборонено антиконкурентні дії органів влади та органів місцевого самоврядування.

З метою адвокатування конкуренції відділенням опрацьовано 550 проектів рішень та розпоряджень органів влади та органів місцевого самоврядування, до 111 з них надано зауваження або у погодженні відмовлено, оскільки їх прийняття могло б негативно позначитися на розвитку економічної конкуренції.

Найбільша кількість проектів актів, які могли призвести до негативних наслідків для конкуренції, стосувалися ринків житлово - комунального господарства та адміністративних послуг.

Володарсько-Волинською районною державною адміністрацією за 3 останні роки на погодження до відділення надано проекти: Програми розвитку малого і середнього підприємництва у Володарсько-Волинському районі на 2013-2014 роки, Програми економічного та соціального розвитку Володарсько-Волинського району на 2013 рік, на 2014 рік та відповідно на 2015 рік, Комплексної програми розвитку малого та середнього підприємництва у Володарсько-Волинському районі на 2015-2016 роки.

Усі зазначені програми погоджені відділенням без зауважень.

Відповідно до Закону України "Про захист економічної конкуренції" антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.

Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визнаються:

- заборона або перешкоджання створенню нових підприємств чи здійснення підприємництва в інших організаційних формах у будь-якій сфері діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів діяльності, на виробництво, придбання чи реалізацію певних видів товарів;

пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до вступу в асоціації, концерни, міжгалузеві, регіональні чи інші форми об'єднань або здійснення концентрації суб'єктів господарювання в інших формах;

пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців;

будь-яка дія, спрямована на централізований розподіл товарів, а також розподіл ринків між суб'єктами господарювання за територіальним принципом, асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи закупівель або за колом споживачів чи продавців;

встановлення заборони на реалізацію певних товарів з одного регіону країни в іншому або надання дозволу на реалізацію товарів з одного регіону в іншому в певному обсязі чи за виконання певних умов;

надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами;

дія, якою встановлюються не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, ціноутворення, формування програм діяльності та розвитку, розпорядження прибутком.

Крім того, органам влади та органам місцевого самоврядування забороняється делегування окремих владних повноважень об'єднанням, підприємствам та іншим суб'єктам господарювання, якщо це може призвести до недопущення, усунення або обмеження конкуренції.

Забороняються дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, що полягають у схиленні суб'єктів господарювання до порушень законодавства про захист економічної конкуренції, створенні умов для вчинення таких порушень чи їх легітимації.

Переважна більшість виявлених порушень органів влади та органів місцевого самоврядування - це дії, заборонені Законом України "Про захист економічної конкуренції", що полягають у створенні суб'єктам господарювання умов для вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції чи їх легітимації на ринку житлово - комунальних послуг.

До прикладу.

1. Відділенням в ході здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції виявлено рішення виконкому Любарської селищної ради, яким затверджено економічно необгрунтовані тарифи на послуги із збирання, перевезення та приймання ТПВ для всіх груп споживачів з порушенням порядку їх формування.

Послуги із збирання, перевезення та приймання ТПВ надає КП "Добробут" Любарської районної ради, яке займає монопольне становище на ринку зазначених послуг.

Дії виконкому Любарської селищної ради, які полягають у прийнятті рішення, яким встановлено економічно необгрунтовані тарифи на послуги, визнано порушенням у вигляді дій, які полягають у створенні умов КП "Добробут" для порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Виконком зобов'язано скасувати своє рішення та встановити економічно обґрунтовані тарифи на послуги.

Зобов'язання виконано, проект рішення про встановлення економічно обґрунтованих тарифів погоджено з відділенням.

Розглянута відділенням справа мала позитивний ефект для суспільних інтересів споживачів зазначених послуг, яким проведено перерахунок плати за послуги із збирання, перевезення та приймання ТПВ.

КП "Добробут", яке розрахувало неправомірні тарифи на послуги із приймання, збирання та перевезення ТПВ, оштрафовано на 7 тис. грн.

Крім того, на виконання рекомендацій відділення КП "Добробут" провело перерахунки плати споживачам за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення за червень місяць на загальну суму понад 12 тис грн. в тому числі для населення - на суму понад 10 тис. грн.

2. Відділенням було проведено дослідження ринку послуг з вивезення та утилізації твердих побутових відходів в межах населених пунктів. В результаті дослідження встановлено, що Чуднівською міською радою не закріплено територіальні межі надання послуг з вивезення твердих побутових відходів між виконавцями послуг на відповідній території на конкурсних засадах.

Визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів в межах відповідної зони обслуговування м. Чуднова без проведення конкурсу призвело до недопущення конкуренції на ринку вивезення побутових відходів.

Дії Чуднівської міської ради, які полягають у прийнятті рішення "Про визначення виконавця житлово-комунальних послуг та відповідального за утримання об'єктів благоустрою", яким Чуднівське селищне підприємство по благоустрою та обслуговуванню приміщень територіальної громади селища Чуднів визначено виконавцем житлово-комунальних послуг (в тому числі з вивезення ТПВ) в межах відповідної зони обслуговування м. Чуднова без проведення конкурсу на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів, визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, що полягають у наданні окремому суб'єкту господарювання переваг, які ставлять його у привілейоване становище стосовно інших конкурентів, що призвели до недопущення конкуренції на ринку вивезення твердих побутових відходів.

Відділення зобов'язало Чуднівську міську раду припинити порушення шляхом проведення конкурсу на визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів з території м. Чуднова та визначення окремим рішенням виконавця послуг з вивезення ТПВ. Зобов'язання виконано.

Також в результаті дослідження було виявлено, що Комунальне підприємство "Коростишівський комунальник" встановило в договорах про надання послуг з вивезення побутових відходів умови, які не передбачені чинним законодавством України. Такі дії підприємства містять ознаки зловживання монопольним становищем шляхом вчинення дій, що можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

Підприємству надано рекомендації припинити неправомірні дії шляхом приведення договорів про надання послуг з вивезення побутових відходів у відповідність до Типового договору про надання послуг вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070.

3.           Відділенням визнано антиконкурентними дії виконавчих комітетів
Бердичівської, Коростенської, Малинської, Андрушівської, Олевської міських рад,
Любарської селищної ради, Чуднівської міської ради, виконкому Черняхівської
селищної ради, які визначили виконавців послуг з вивезення ТПВ без проведення
конкурсів.

Ці органи самоврядування зобов'язано провести конкурси на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів у відповідності з чинним законодавством України.

4.           Припинено порушення законодавства про захист економічної конкуренції
виконавчого комітету Бердичівської міської ради, Ємільчинської, Романівської та
Попільнянської селищних рад, бездіяльність яких полягає у невиконанні ними
власних повноважень, визначених Законом України "Про поховання та похоронну
справу" та покладених завдань щодо створення ритуальних служб.

Надано 9 рекомендацій селищним радам щодо створення ритуальних служб у райцентрах області.

Рішенням відділення визнано порушенням бездіяльність виконавчого комітету Коростишівської міської ради, яка полягає у не встановленні рішеннями виконкому протягом 2010 - 2012 років та січня - березня 2013 року тарифів на ритуальні послуги, визначені Мінімальним переліком, які надає КП "Коростишівський комунальник" в м. Коростишеві.

Така бездіяльність органу місцевого самоврядування створила умови КП "Коростишівський комунальник" для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Дії підприємства, які полягали у застосуванні протягом 2010 року та січня -листопада 2011 року економічно необгрунтованих тарифів на ритуальні послуги, що призвели до стягнення завищеної плати за вказані послуги із споживачів, визнано зловживання домінуючим становищем.

За порушення законодавства про захист економічної конкуренції на КП "Коростишівський комунальник" накладено штраф у розмірі 7 тис. грн.

Також відділенням проводиться робота щодо попередження та припинення антиконкурентних дій органів влади, що можуть призвести до неправомірного втручання у ринкові відносини шляхом встановлення бар'єрів, створення нерівних умов у конкуренції.

Наприклад, за результатами планових перевірок Баранівської, Коростенської, Володарськ-Волинської, Ємільчинської районних державних адміністрацій було виявлено застосування різних ставок орендної плати від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки для суб'єктів господарювання при однакових умовах

використання цих земельних ділянок без  належного обґрунтування розміру ставок.

Внаслідок виконання рекомендацій відділення райдержадміністраціями встановлені рівні умови для здійснення підприємницької діяльності суб'єктами господарювання, які орендують земельні ділянки у відповідних районах.

Серед вагомих результатів діяльності відділення є протидія недобросовісній конкуренції.

Згідно з Законом "Про захист від недобросовісної конкуренції"" недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать правилам, торговим та іншим чесним звичаям у підприємницькій діяльності.

Недобросовісною конкуренцією є, зокрема, неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки, товару іншого виробника, копіювання зовнішнього вигляду виробу, порівняльна реклама.

Порівняльною є реклама, що містить порівняння з товарами, роботами, послугами чи діяльністю іншого підприємця.

Також недобросовісною конкуренцією визнається: дискредитація підприємця, схилення до бойкоту підприємця чи до розірвання договору з конкурентом, підкуп працівника постачальника (покупця), досягнення неправомірних переваг у конкуренції, неправомірне збирання, розголошення чи використання комерційної таємниці.

Найпоширенішим видом недобросовісних дій, які вчиняються з метою досягнення неправомірних переваг у конкуренції, є поширення суб'єктами господарювання інформації, що вводить в оману.

Інформацією,    що    вводить    в    оману,    є,    зокрема,    відомості,    які:

містять неповні, неточні або неправдиві дані про походження товару, виробника, продавця, спосіб виготовлення, джерела та спосіб придбання, реалізації, кількість, споживчі властивості, якість, комплектність, придатність до застосування, стандарти, характеристики, особливості реалізації товарів, робіт, послуг, ціну і знижки на них, а також про істотні умови договору;

містять неповні, неточні або неправдиві дані про фінансовий стан чи господарську діяльність суб'єкта господарювання;

приписують повноваження та права, яких не мають, або відносини, в яких не перебувають;

містять посилання на обсяги виробництва, придбання, продажу чи поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, яких фактично не було на день поширення інформації.

Протягом трьох останніх років припинено 21 порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та 38 неправомірних дій, які містили ознаки порушень.

Найпоширенішим видом недобросовісних дій, які вчиняються з метою досягнення неправомірних переваг у конкуренції, є поширення суб'єктами господарювання інформації, що вводить в оману.

Випадки поширення інформації, що вводить в оману, було виявлено та припинено на ринках продуктів харчування (ковбасні, кондитерські вироби, олія соняшникова рафінована дезодорована ТМ "АВІС ДИТЯЧА", "МАСЛО дитяче" ТМ для дітей від 3 до 6 років та для дітей шкільного віку) та фінансових послуг (надання грошей).

До прикладу.

1.           Відділенням розглянуто низку справ про порушення м'ясокомбінатами
законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення
інформації, що вводить в оману споживачів ковбасних виробів.

Як встановило відділення, виробники ковбасних виробів неправомірно присвоїли традиційні назви для тих ковбас, які вони виготовляли за власними технічними умови, а не відповідно до ДСТУ.

Використання традиційних назв створювало у споживачів уяву про споживчі властивості та смакові характеристики, які притаманні ковбасним виробам традиційного асортименту сиров'ялених, сирокопчених, варено-копчених ковбас виготовлених за державними стандартами.

Втім, напівкопченим ковбасним виробам притаманні інші споживчі властивості та смакові характеристики.

Згідно вимог чинного законодавства, щоб унеможливити фальсифікування ковбас традиційного асортименту, заборонено присвоювати новим видам ковбас традиційні назви, передбачені державними стандартами, а також використовувати їх назви з додаванням окремих слів.

Разом з тим, ТОВ "Житомирський м'ясокомбінат" виготовляло ковбаси "Московська", "Сервелат Російський Преміум", "Сервелат Московський", "Салямі Зерниста", "Салямі Святкова", ФОП Матвійчук - "Українська", "Суджук Кримський", "Делікатесна" та "Салямі Зерниста", ВТФ "Мар'ян" - "Сервелат делікатесний", технологія виробництва і смакові якості яких відрізнялись від традиційних.

На сьогоднішній день ковбаси "Московська", "Українська", "Суджук Кримський", "Салямі Зерниста", "Сервел

ʳ : 473


:

:





.- .-

   . ,

  - »



Hosting Ukraine

2011-2015. .
.
- '.

: 1493
: 267
: 1

free counters @Mail.ru